fbpx

Sitä ei ole tapahtunut 1 eikä edes 2 kertaa vaan kymmeniä kertoja, kun kysyessäni asiakkaalta: ketkä on sinun kohderyhmääsi, vastaus on: kaikki. KAIKKI EI VOI OLLA SINUN KOHDERYHMÄÄSI! Nyt tässä blogikirjoituksessa minä kerron sinulle miksi kaikki eivät voi olla sinun kohderyhmääsi, ja miksi oman kohderyhmän löytäminen on tärkeää.

Kuvalähde

Miksi kaikki eivät voi olla sinun kohderyhmääsi?

Aloitetaan sillä, että ihmisiä on todella paljon ja heillä on erittäin paljon mielenkiinnon kohteita. Jos yritetään myydä kaikkea kaikille, se on kallista ja vie paljon aikaa. Viesti joka toimii toiselle kohderyhmälle, ei toimi yhtään toiselle. Markkinoinnissa on tärkeää kohdistaa viestit oikeille kohderyhmille oikeissa kanavissa, silloin viesti puhuttelee ja tavoitat todennäköisemmin asiakkaita jotka ovat halukkaita maksamaan tuotteestasi. Ja tähän väliin huomio, sinulla voi olla useita erilaisia kohderyhmiä, mutta tästä lisää toisessa kirjoituksessa.

Jos haluat tavoitella markkinoinnillasi kaikkia, tulet tavoittaneeksi paljon ihmisiä, joilla ei ole tarvetta palvelullesi tai tuotteellesi. Kaiken lisäksi he eivät ole maksuhaluisia ihmisiä. Nämä ihmiset eivät kuulu sinun kohderyhmääsi, he tuovat markkinoinnillesi kustannuksia ilman tuloja.

Oman kohderyhmän löytäminen on tärkeää

Miksi oman kohderyhmän löytäminen on tärkeää? Kun löydät oman tuotteesi tai palvelusi kohderyhmän, myyntisi ja markkinointisi helpottuu. Tässä listattuna syitä miksi oman kohderyhmän löytäminen on todella tärkeää:

  • Pystyt kohdentamaan viestiäsi potentiaalisille asiakkaille eri kanavissa
  • Tavoitat enemmän ihmisiä jotka ovat halukkaita maksamaan tuotteistasi tai palveluistasi
  • Sisällöntuotantosi helpottuu, kun tiedät mistä asiakkaasi ovat kiinnostuneita eli tarjoat heille hyödyllistä sisältöä ja mainontaa
  • Voit käyttää markkinointibudjettisi ja aikasi niihin ihmisiin, jotka ovat todennäköisesti asiakkaitasi
  • Markkinointisi tulokset paranevat
  • Et heitä rahaa roskiin eli mainosrahasi menevät suurimmilta osin sinne, missä maksavat asiakkaat ovat

Oliko tässä tarpeeksi syitä sille miksi kaikki eivät voi olla sinun kohderyhmääsi?

Muista ettei kaikkea tarvitse osata tehdä yksin. Tuskailetko sosiaalisen median kohderyhmien, sisällöntuotannon tai mainonnan parissa? Keskity siihen mitä sinä teet parhaiten ja anna minun auttaa yritystäsi sosiaalisen median kiemuroissa. Lue lisää palveluistani täältä tai lisää minusta täältä. Tai pistä minulle viestiä emmi@ehana.fi

Suositellut julkaisut

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *